Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

Αντίο στα cookies από τους ευρωπαίους χρήστες του Διαδικτύου το 2018

Επιτέλους, θα μάθουμε τι λένε για μας τα cookies;
Με την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας, οι Ευρωπαίοι δεν θα παρέχουν τη συγκατάθεσή τους στην χρήση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στους διαχειριστές δικτυακών τόπων μέσω cookies εάν προηγουμένως δεν ενημερωθούν πλήρως και με σαφήνεια γιατί απαιτούνται τα προσωπικά τους δεδομένα.

Τον Ιανουάριο 2017 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε νέα νομοθεσία για να εξασφαλίσει μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικής ζωής στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, ανοίγοντας ταυτόχρονα νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Η νομοθεσία αυτή υποκαθιστά τους κανόνες που θεσπίστηκαν το 2002 και θα εφαρμοστεί από τον Μάιο του 2018.

Μεταξύ άλλων, με τη νέα νομοθεσία οι Ευρωπαίοι αποχαιρετούν τα cookies, τουλάχιστον όπως τα ξέραμε (και δεν τα καταλαβαίναμε). H αποκαλούμενη «παροχή cookies», η οποία υποχρέωνε τους χρήστες του διαδικτύου να απαντούν αδιάκοπα σε αιτήματα συγκατάθεσης, θα απλουστευτεί.

Η πρόταση διευκρινίζει ότι δεν απαιτείται συγκατάθεση για τα cookies που δεν παρεμβαίνουν στην ιδιωτική ζωή αλλά βελτιώνουν τη διαδικτυακή εμπειρία των χρηστών (π.χ. υπενθυμίζουν το ιστορικό αγορών).

Για τα cookies που διαθέτει ένας ιστότοπος με σκοπό την καταμέτρηση του αριθμού των επισκεπτών του δεν θα απαιτείται πλέον συγκατάθεση.

Νέοι κανόνες θα δίνουν στους χρήστες τη δυνατότητα να έχουν τον έλεγχο των ρυθμίσεών τους, καθώς θα διευκολύνουν την αποδοχή ή την απόρριψη των cookies παρακολούθησης και άλλων αναγνωριστικών, σε περίπτωση που κινδυνεύει η προστασία του ιδιωτικής ζωής.

Τι είναι τα cookies


Tα cookies είναι δεδομένα που καταγράφονται στον υπολογιστή σας για να παραχωρήσουν τις λεπτομέρειες εισόδου σας, αυτά που περιέχει το καλάθι των αγορών σας και τα άρθρα που έχετε ήδη διαβάσει ή, άλλες προτιμήσεις και συνήθειές σας (π.χ. τη γλώσσα) όταν επισκέπτεστε και χρησιμοποιείτε έναν δικτυακό τόπο. Τα cookies βοηθούν επίσης τους διαφημιστές να επιλέξουν τις καλύτερες διαφημίσεις για σας.

Σήμερα, όταν επισκέπτεστε έναν δικτυακό τόπο, ένα ενοχλητικό μικρό αναδυόμενο πλαίσιο σας ρωτά αν αποδέχεστε την παρακολούθηση της συμπεριφοράς σας από τα cookies.

Η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία εν εξελίξει επιθυμεί να απλουστεύσει τη διαδικασία:

Θα ερωτηθείτε μόλις μία φορά από το πρόγραμμα περιήγησής σας αν αποδέχεστε τα cookies για όλες τις τοποθεσίες web και τις εφαρμογές.
Τα αποκαλούμενα «ακίνδυνα cookies», που δεν αποθηκεύουν προσωπικές πληροφορίες, δεν θα χρειάζονται τη συγκατάθεση του χρήστη.
Πώς θα λειτουργήσει ο νέος κανόνας;

Θα υπάρχει δυνατότητα στο πρόγραμμα περιήγησης ή στον ιστότοπο ή στο smartphone να δεχτούμε ή όχι τα cookies. Για παράδειγμα, μου αρέσει που μπορεί να εντοπιστεί το στίγμα μου στο χάρτη σε περίπτωση που χάσω το τηλέφωνό μου ή όταν θέλω να χρησιμοποιήσω το Uber. Χρειαζόμαστε το ιδιωτικό μας περιβάλλον να βρίσκεται υπό τον έλεγχό μας, όχι υπό τον έλεγχο κάποιου άλλου.

Υπάρχει η υποχρέωση στους προγραμματιστές και τους παρόχους να δίνουν επαρκείς, κατανοητές και απλές πληροφορίες.

Η επιλογή για τον καταναλωτή θα πρέπει επίσης να είναι βαθμιαία, έτσι ώστε να υπάρχει όλο και περισσότερη αλληλεπίδραση μεταξύ του παρόχου και των πελατών.

Οι ανησυχίες
Οι εκδότες ειδήσεων καλωσορίζουν τον εκσυγχρονισμό του συστήματος συγκατάθεσης. Αλλά είναι επίσης επιφυλακτικοί. Υποστηρίζουν ότι η δημιουργία ενός γενικού διακόπτη on-off θα τους αφήσει... στο σκοτάδι όσον αφορά τους δικούς τους χρήστες. Ανησυχούν ότι αυτό θα μπορούσε να συγκεντρώσει περισσότερη ισχύ δεδομένων σε παρόχους πλατφορμών και προγραμμάτων περιήγησης όπως το Facebook, η Google και η Apple.

Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε η ευρωβουλευτής Μάρτζου Λάουριστιν (Σοσιαλιστές,Εσθονία), η οποία παρουσίασε σχέδιο έκθεσης με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. «Είμαστε καλά ενημερωμένοι σχετικά με αυτές τις ανησυχίες και τις αντιμετωπίζουμε πολύ σοβαρά. Όταν εξετάσαμε το κείμενο που πρότεινε η Επιτροπή και συζητήσαμε με όλους τους εμπλεκόμενους, προέκυψε πραγματικά από πολλές πηγές ότι ανησυχούν πολύ για το γεγονός ότι ο νούμερο ένα πάροχος προγράμματος περιήγησης για όλους μας είναι το Google.
Ο τρόπος με τον οποίο προσπαθήσαμε να λύσουμε αυτό το ζήτημα είναι δίνοντας στους καταναλωτές διαφορετικά επίπεδα επιλογής. Θέλουμε να επιτύχουμε ότι οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις είναι "χωρίς παρακολούθηση" των χρηστών (σ.σ., σήμερα, η default επιλογή είναι "αποδοχή όλων των cookies").

Όλοι πρέπει να έχουμε τις κατάλληλες πληροφορίες για το τι σημαίνει κάθε διαφορετικό cookie. Στη συνέχεια θα μπορούμε να δώσουμε ή όχι την συγκατάθεσή μας, σύμφωνα με τα δικά μας συμφέροντα.

Οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες θα επικοινωνήσουν πιο ενεργά σχετικά με τις προσφορές τους, έτσι ώστε να μπορέσουμε πραγματικά να κάνουμε συνειδητές και ενημερωμένες επιλογές», είπε η κα Λάουριστιν.

O νέος κανονισμός θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την 25η Μαϊου 2018.




ads

ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ
ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ

SHARE THIS

0 σχόλια: