Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

H Μαριόν Κοτιγιάρ υποδύεται μια καθαρίστρια που απολύεται



Η ταλαντούχα ηθοποιός βλέπει το άστρο της να λάμπει: οι ερμηνείες της αφήνουν εποχή, είναι μια από τις αγαπημένες μούσες του οίκου Dior, παθιασμένη ακτιβίστρια και μια γυναίκα που ξέρει να σαγηνεύει με την ανεπιτήδευτη γοητεία της. Η ίδια έχει τη μοναδική ικανότητα να ενορχηστρώνει τις διαφορετικές πλευρές της με φυσικότητα και αστείρευτη φινέτσα.


Θεωρείται η πιο σημαντική Γαλλίδα ηθοποιός των τελευταίων χρόνων και αυτό το αποδεικνύει διαρκώς με τις ερμηνείες της, είτε όταν εμφανίζεται σε υπερπαραγωγές του Χόλιγουντ (Σκοτεινός Ιππότης), είτε όταν καλείται να υποδυθεί την εύθραυστη Εντίθ Πιαφ στο φιλμ Ζωή σαν Τριαντάφυλλο, που της χάρισε ένα Όσκαρ. Είναι επίσης στοργική μητέρα ενός τρίχρονου αγοριού, σύντροφος του γοητευτικού ηθοποιού και σκηνοθέτη Γκιγιόμ Κανέ, ακτιβίστρια αλλά και λαμπερή μούσα του οίκου Dior.
Και όλα αυτά παραμένοντας απλή, γλυκιά και απόλυτα προσγειωμένη. Όπως άλλωστε κάθε αληθινή σταρ.

Η Μαριόν Κοτιγιάρ έχει το χάρισμα να κάνει τα πάντα να μοιάζουν εύκολα Ακόμα και όταν επιχειρεί τα πιο δύσκολα. Αυτό ήταν και το στοιχείο που μάλλον διέκριναν σ΄ αυτή οι εκπρόσωποι του ανεξάρτητου κινηματογράφου, οι αδερφοί Νταρντέν, ώστε να τη διαλέξουν να πρωταγωνιστήσει στο Δύο Μέρες, Μια Νύχτα (στις ελληνικές αίθουσες αναμένεται το φθινόπωρο). Επιλογή που τους δικαίωσε, αφού η καινούρια τους ταινία έκλεψε τις εντυπώσεις στο Φεστιβάλ των Καννών.

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:



H Ευάλωτη Σαντρά
Στο φιλμ των Βέλγων δημιουργών η χαρισματική Μαριόν Κοτιγιάρ υποδύεται τη Σαντρά, μια καθαρίστρια που εργάζεται σε μια εταιρεία ηλιακής ενέργειας. Κάποια Παρασκευή ο διευθυντής θέτει στο προσωπικό το εξής δίλημμα: αν απολυθεί η Σαντρά, οι υπόλοιποι θα πάρουν μπόνους € 1.000. Αν πάλι κρατήσει τη θέση της, τότε εκείνοι δεν θα έχουν καμία έξτρα χρηματική απολαβή. Η ίδια βρίσκεται αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο της ανεργίας, αλλά και την επιστροφή ενός παλαιότερου εφιάλτη, της κατάθλιψης. Έχει, λοιπόν, ένα Σαββατοκύριακο στη διάθεσή της για να πείσει τους συναδέλφους της να καταψηφίσουν την απόφαση για την απόλυσή της. Τους επισκέπτεται έναν έναν και μέσα από την επαφή με τον καθένα ξεχωριστά αρχίζουν να σκιαγραφούνται βαθιά αληθινοί χαρακτήρες, αληθινοί άνθρωποι που ζουν στη Γαλλία, την Ευρώπη, σε ολόκληρο το σύγχρονο δυτικό κόσμο.

Οι αδερφοί Νταρντέν βουτούν με τόλμη και ευαισθησία στα θολά νερά ενός σκληρού συστήματος που καλλιεργεί το φόβο και θέτει σε δεύτερη μοίρα τον άνθρωπο. Κάνουν ζουμ στην οικονομική και κοινωνική κρίση, θίγοντας θέματα όπως η ανεργία, ο αγώνας για επιβίωση, ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η αλληλεγγύη και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων.

Για την Ελλάδα το συγκεκριμένο φιλμ είναι κάτι παραπάνω από επίκαιρο. Σε ένα πεζοδρόμιο του κέντρου της Αθήνας, έξω από το Υπουργείο Οικονομικών, εδώ και καιρό μια ομάδα από απολυμένες καθαρίστριες κάνουν ό,τι και η Σαντρά. Διεκδικούν, δηλαδή, το αυτονόητο: μια οριστική απόφαση που θα τις δικαιώσει και θα τις κάνει να επιστρέψουν και πάλι στη δουλειά τους. Γυναίκες σαν την ηρωίδα του φιλμ που πιστεύουν στο δίκιο τους και παλεύουν γι΄ αυτό με όποιο κόστος, ακόμα και όταν βρίσκονται αντιμέτωπες με το ίδιο το κράτος, αλλά και τη βία των ΜΑΤ.

Ήρεμη δύναμη
Οι αδερφοί Νταρντέν εκπροσωπούν ένα σινεμά low budget, ουμανιστικό, ιδιαίτερο και μινιμαλιστικό ως προς τις κινηματογραφικές μεθόδους τους, που απέχει πολύ από τις λαμπερές παραγωγές. Είναι η πρώτη φορά που επέλεξαν μια σταρ για πρωταγωνίστριά τους. Απόφαση που έκανε ακόμη και την ίδια την Κοτιγιάρ να εκπλαγεί: «Ξαφνιάστηκα όταν μου προτάθηκε ο ρόλος και ασφαλώς δεν μπορούσα παρά να τον αναλάβω. Οι Νταρντέν δεν είναι απλώς παρατηρητές της πραγματικότητας αλλά και κινηματογραφιστές που παίρνουν ρίσκα». Από την πλευρά τους οι δημιουργοί σχολίασαν: «Είναι αλήθεια ότι, όταν δουλεύεις με μια σπουδαία ερμηνεύτρια, η οποία είναι ταυτόχρονα και σταρ, η συνεργασία φορτίζεται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η δική μας επιθυμία δεν ήταν, όπως λένε, να την τσαλακώσουμε. Θέλαμε μόνο να τη βάλουμε στον κόσμο μας. Αυτό που έπρεπε να κάνει η Μαριόν ήταν να ανακαλύψει ένα καινούριο σώμα και ένα νέο πρόσωπο. Και τα κατάφερε».
Τίποτα όμως δεν έγινε τυχαία. Δεν είναι η πρώτη φορά που η γοητευτική ηθοποιός αναμετριέται με έναν απαιτητικό ρόλο. Ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη ταινία οι προκλήσεις ήταν πολλές.

«Αποστολή μου δεν ήταν να ενσαρκώσω μόνο το φόβο της Σαντρά για την ανεργία, αλλά και την κατάθλιψη που βίωνε. Εγώ δεν είχα καμία επαφή με αυτή την κατάσταση» εξηγεί η ίδια. Ο στόχος της, όπως και σε κάθε ερμηνεία της, παρέμεινε ο ίδιος και δούλεψε σκληρά για να τον επιτύχει: «Μου αρέσει να ανακαλύπτω ένα ρόλο, να φωτίζω την ψυχολογία του. Για μένα η πιο απολαυστική στιγμή είναι όταν αισθάνομαι πως αυτός ο χαρακτήρας καταλαμβάνει το σώμα μου».

Kόντρα ρόλοι
Εκτός όμως από την εκπληκτική ερμηνεία της στο φιλμ των αδερφών Νταρντέν, η Μαριόν Κοτιγιάρ ξεδιπλώνει το ταλέντο της και στην ταινία Κάποτε στη Νέα Υόρκη του Τζέιμς Γκρέι. Εκεί, στο πλευρό του Γιοακίν Φίνιξ, η ηθοποιός υποδύεται μια ακόμη ταλαιπωρημένη γυναίκα, η οποία προσπαθεί να επιβιώσει σε μια ξένη χώρα, συγκεκριμένα στα κακόφημα υπόγεια της Νέας Υόρκης της δεκαετίας του ‘20. «Μου αρέσουν οι σύνθετοι ρόλοι γυναικών που βρίσκονται σε αδυναμία. Πρόκειται για ηρωίδες που παλεύουν για τη ζωή τους. Συγκινούμαι με όσες βγαίνουν νικήτριες μέσα από τόσο δύσκολες καταστάσεις. Μου αρέσει να γνωρίζω την ψυχή τους» αναφέρει η ίδια.

Και στα δύο φιλμ η λαμπερή ηθοποιός καλείται να ενσαρκώσει δύο γυναίκες χαμηλού εισοδήματος. Κόντρα ρόλος, θα μπορούσε να πει κανείς. Και είναι, όμως οι καταβολές της τη βοήθησαν αρκετά να προσεγγίσει τις ηρωίδες της: «Δεν ανακάλυψα την εργατική τάξη μέσα από τις ταινίες. Μπορεί να κερδίζω αρκετά από τη δουλειά μου, μεγάλωσα όμως σε μια οικογένεια που ζούσε με λίγα χρήματα και έχω πολλούς φίλους που δυσκολεύονται οικονομικά».

Οι διαφορετικές πλευρές μιας σταρ
Κάθε εμφάνισή της στο κόκκινο χαλί παίρνει άριστα, αφού η ταλαντούχα ηθοποιός με τα πλούσια καστανά μαλλιά και τα εντυπωσιακά γαλάζια μάτια διαθέτει μια ανεπιτήδευτη φινέτσα. Ωστόσο, όταν την ενδιαφέρει ένας χαρακτήρας, δεν διστάζει να μεταμορφωθεί και να χάσει τη λάμψη της. Και το κάνει συχνά. Ίσως είναι και ο λόγος που πολλοί κριτικοί κινηματογράφου την κατηγορούν πως έχει εμμονή με ρόλους μέσω των οποίων απαρνιέται την ομορφιά της, όπως αυτόν της Εντίθ Πιαφ. Η ίδια, πάλι, φαίνεται πως έχει άλλη γνώμη: «Αν πιστεύετε ότι ψάχνω χαρακτήρες που θα με κάνουν να ξεφύγω από την ομορφιά μου, είστε τρελοί! Απλώς πάντα με ενδιαφέρει ένας ρόλος που είναι πολύ απαιτητικός. Για παράδειγμα, θα ήθελα να υποδυθώ έναν άντρα. Η ιδέα με ενθουσιάζει».

Την ίδια στιγμή η Κοτιγιάρ εξακολουθεί να είναι η μούσα του οίκου Dior. Η συνεργασία της με το διάσημο brand τη βοήθησε σε πολλά επίπεδα: «Δεν διαχωρίζω τον κόσμο του κινηματογράφου από αυτόν της μόδας, όπου δανείζω την εικόνα μου. Χάρη στον οίκο Dior συνεχίζω να κάνω σινεμά. Μαζί έχουμε γυρίσει ταινίες, ηχογραφήσαμε το τραγούδι The Eyes of Mars με τους Franz Ferdinand για την καμπάνια του οίκου, ενώ είχα την ευκαιρία να αναπτύξω κι άλλο τη δημιουργική μου πλευρά ανακαλύπτοντας πτυχές του εαυτού μου τις οποίες ούτε καν είχα φανταστεί. Η διαδρομή μου στον Dior δεν είναι απλώς μια σχέση συνεργασίας. Όταν τους είπα ότι θέλω να δουλέψω με το απόλυτο είδωλό μου, τον ηθοποιό Τζον Μίτσελ Κάμερον, αμέσως το δέχτηκαν και δεν το πίστευα (σ.σ. με τον τελευταίο συμπρωταγωνίστησαν στο μικρού μήκους φιλμ για την προώθηση της σειράς L.A. dy Dior)».

Και όταν τα φώτα σβήνουν, η ίδια ντύνεται απλά και αγωνίζεται για τα κοινωνικά δικαιώματα στο Κονγκό, τη Βραζιλία και σε άλλες χώρες. Η Κοτιγιάρ μάλιστα στο παρελθόν έχει κλειστεί μαζί με άλλους ακτιβιστές σε κλουβί στο κέντρο του Παρισιού θέλοντας να διαμαρτυρηθεί για τη σύλληψη τριάντα μελών της Greenpeace που κρατούνταν στις φυλακές της Ρωσίας.

Μια στοργική μητέρα
H Μαριόν Κοτιγιάρ ξέρει πώς να ισορροπεί ανάμεσα σε μια λαμπερή καριέρα και μια ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή. Έχει έναν τρίχρονο γιο, τον Μαρσέλ, καρπό του έρωτά της με το σύντροφό της Γκιγιόμ Κανέ. Η ίδια του αφιερώνει όλο τον ελεύθερο χρόνο της, όμως ταυτόχρονα προσπαθεί να τον προφυλάσσει από την αρνητική ενέργεια που κουβαλάει καθημερινά μαζί της όταν καλείται να ερμηνεύσει ένα σκοτεινό ρόλο.

«Όταν παίζω σε μια τέτοια ταινία, απομακρύνομαι από το γιο μου κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων για να μην του μεταδώσω τη θλίψη που κουβαλάω μέσα μου. Για να ενσαρκώσω μια γυναίκα που πάσχει από κατάθλιψη (σ.σ. Σαντρά), έπρεπε να νιώθω έτσι κατά τη διάρκεια της ημέρας ώστε να μπω στο πετσί του ρόλου» αναφέρει. Το ίδιο άλλωστε της συμβαίνει και τώρα που καλείται να υποδυθεί τη σατανική και φιλόδοξη Λαίδη Μάκμπεθ σε φιλμ βασισμένο στο περίφημο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Τα γυρίσματα βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ στο πλευρό της Κοτιγιάρ θα δούμε τον Μάικλ Φασμπέντερ. Όλα αυτά κάποια στιγμή μέσα στο 2015.



ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share
ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/

SHARE THIS

0 σχόλια: